//HOE HOU JIJ JOUW KLANTEN TEVREDEN?

HOE HOU JIJ JOUW KLANTEN TEVREDEN?

Om je klanten tevreden te houden, is het belangrijk dat je ze blijft verrassen en laat zien dat jij als Hairstylist helemaal op de hoogte bent van de laatste trends. Om je hierbij te ondersteunen, kun je ieder half jaar bij Knipsalon Bianca vernieuwde trainingen volgen zodat je helemaal bij blijft op vaktechnisch gebied.

Er worden verschillende dag- en avondtrainingen gegeven. Deze lessen zijn een bron van nieuwe ideeën en technieken die je direct toe kunt passen in de salon! Maar niet alleen door trainingen hou je jouw klanten tevreden. Er zijn namelijk vele manieren om het contact met jouw klant goed te houden. Hieronder een paar tips die je zeker zullen helpen.

TIPS VOOR HET VERBETEREN VAN DE KLANTTEVREDENHEID

  • Als salon zijnde kun je 100 procent achter jouw product of dienst staan, maar het is van belang dat de klant dit ook inziet en in de praktijk ook zo ervaart. Help de klant op weg na de koop van een product en biedt ondersteuning aan bij het gebruiken van het product. Uiteindelijk levert dit namelijk veel op; een tevreden klant die terug blijft komen en die positieve mond tot mond reclame zal geven.
  • Houd jouw bestaande klant op de hoogte van alle nieuwtjes omtrent zijn of haar product/dienst. Toon interesse en vraag hoe het met de klant gaat.
  • Onvoldoende communicatie naar klanten toe is een veelvoorkomend probleem. Erg jammer, want hierdoor krijgt de klant de indruk dat hij/zij niet belangrijk is terwijl persoonlijke aandacht juist zeer belangrijk is! Reageer snel en duidelijk op vragen of problemen en toon interesse in de bezigheden van jouw klant. Probeer dit structureel bij te houden. Je zult zien dat dit je veel oplevert.
  • Geef af en toe eens een cadeautje weg. Leuke acties of aanbiedingen zorgen ervoor dat er nieuwe klanten aangetrokken worden. Nieuwe klanten zijn altijd leuk, maar vergeet jouw bestaande klanten niet. Zij vinden een leuke korting of een gratis onderdeel net zo leuk!

Zo zijn er veel manieren te bedenken om de klanttevredenheid te verbeteren. Het zit hem vaak in de kleine dingen!

Wat doe jij om jouw klanten tevreden te houden?

 

 

 

 

 

 

 

By | 2017-10-29T20:47:28+00:00 oktober 29th, 2017|Geen categorie|